Diari Hatiku...

Hari ini aku mencoretkan lagi
Sebuah cerita yang terlukis di hati
Sungguh terasa amat terluka dan kecewa
Setelah apa yang aku ketahui
Tidak menggambarkan apa yang aku harapkan

Sungguh kejam apa yang kau lakukan padaku
Sedangkan jauh dilubuk hati ku
Perasaan kesal silih berganti
Meninggalkanmu untuk sebuah kehidupan
Yang lebih bermakna buat dirimu

Kekecewaan diriku ku sembunyikan
Kau sememangnya tidak mengenaliku
Walaupun bertahun hidup denganku
Tergamak kau menghukumku sedemikian

Semua yang aku kasihi
Telah aku tinggalkan
Untuk hidup bahagia bersamamu
Namun aku jua yang bersalah dimatamu

Mungkin itulah kehidupan duniawi
Kehidupan sementara pinjaman dari Illahi
Kecewa,hampa,bahagia dan gembira
Adalah semua rasa yang semua insan lalui

Aku redhakan semua ini
Biar Tuhan sahaja yang menilainya
Moga bahagia kau temui
Bersama si dia yang lebih sempurna
Di matamu.....

0 comments: